söndag 22 augusti 2010

20 fantastiska år....Grattis Mimmi

Min underbara lilla dotter blir hela 20 år idag. Hur är det möjligt?
Jag kan fortfarande se henne ligga och sova bredvid katten Mojje i Brotorp.

Jag kan fortfarande se henne bygga klossar med Bobbo i Fjugesta.

Jag kan fortfarande se henne trampa runt på en trehjuling med Teddy och Max i Lanna.

Jag kan fortfarande se henne leka prinsessa med Karran i Snuggan.

Jag kan fortfarande se henne spela fotboll med den lille grannpojken Martin i Gammelbo.

Jag kan forfarande se hur orolig hon var när jag vinkade av henne vid tåget till skolan i Skövde

Mimmi har alltid varit ett litet yrväder som varit mycket bestämd och vetat exakt vad hon vill, givetvis har hennes teateregenskaper hjälpt henne att övertyga pappa genom åren. Risken är ju givetvis att de kommer fungera i fortsättningen med :-)

I alla föreställningar jag sett med Mimmi, från "småstjärnorna" till Rockmusikaler, har hon alltid varit den klarast lysande stjärnan, med sin fantastiska utstrålning och sin underbara sångröst, så hennes val att gå musikalgymnasiet var väl egentligen ingen högoddsare.

Hennes mod att våga göra något sådant som att läsa på en främmande ort som 16-åring visar också vad en beslutsam liten dam kan ta sig för bara för att hon vill och kan, även om det var lite knorrande och oro i början av tiden i Skövde, så var nog pappa mer orolig än Mimmi själv.

Mimmi lyckades också hitta världens bästa pojkvän, Martin, som jag känt sedan han var 7 år. Vilken tur att vi flyttade till Gammelbo, annars hade det väl aldrig hänt.....

Att du är världens bästa storasyster och dotter kan minst 5 personer intyga....både jag och dina syskon älskar dig, hur mycket som helst.

Tusen Kramar och lyckönskningar......

Pappa

P.S Inte för mycket Irish Coffee nu :-) D.S

1 kommentar:

  1. Jag kan bara hålla med dig Fredrik! Vilken underbar tjej/kvinna Mimmi har blivit. Hon är målmedveten och klok! Jättefint skrivet och det bevisar hur mycket hon betyder för dig! Kram

    SvaraRadera