tisdag 10 augusti 2010

Semestern börjar närma sig slutet....

Nu återstår bara den sista veckan av årets semester och givetvis sitter man där med samma facit som efter varje semester. Jag har inte hunnit en bråkdel av det som jag hade tänkt mig. Huset är inte helt ommålat, all läkt är inte på plats, alla lister är inte på plats, med mera med mera.

Ska jag nu drabbas av panik och höstångest, eller ska jag le mot mig själv och inse att Rom inte byggdes på en dag. Jag väljer att få panik, nej förresten, jag ler mot mig själv och jobbar vidare lite i lugnt fint tempo under kvällar och helger, vi har ju hela härliga augusti och september kvar. Sedan är det dags för paniken.......

Jag märker att jobbet närmar sig, mina kunder och uppdragsgivare har redan börjat slåss om min gunst, lite små avspända telefonmöten lovar mig en späckad kalender med start på måndag när jag återinträder i min yrkesroll. Inleder visst med några dagar i Amsterdam följt av Linköping för att veckorna därefter avlägga några visiter i Stavanger....och så undrar folk varför man vill vara hemma på semestern?


Ha en underbar vecka, det ska jag ha...

Fredrik

1 kommentar:

  1. Jag kan tänka mig att ångesten kommer, så är det alltid när semestern är till ända. Själv har jag jobbat antal veckor nu, så jag är inne i vardagen. Tack och lov börjar barnen i skolan på tisdag! Ha det!! Kram

    SvaraRadera