måndag 10 januari 2011

2011....vad spännande...



Takdropp i januari, det måste vara relativt ovanligt, inte alls så vanligt som näsdropp, som de flesta i min närhet har haft under de senaste veckorna. Jag själv klarade mig undan de värsta förkylningssymptomen genom att redan vid fukt på tippen bädda ned mig och titta på "Tour de Ski". Döm av min förvåning när de "svenske" radar upp det än mer fantastiska resultatet efter det andra, vad är det som händer?....Wassberg-vibbarna från 70- och 80-talet sveper åter in över mig med full kraft.

När jag sedan råkar se de svenska killarna vinna slalomen och Söderling vinna en tennisturnering inser jag att starten på 2011 är en tidsresa tillbaka till Björn Borg och Ingemar Stenmarks storhetsdagar....vilket kanonår detta kommer bli rent sportsligt.

Tyvärr visar det sig att mitt näsdropp som sakteliga börjat försvinna efter 2 dagar numera används som klistervalla på den avgörande delen av "Tour de Ski" och mina euforiska längdskide-dagar är till ända med ett brak, då de svenska åkarna helt plötsligt börjar dala genom fältet med växande snödrivor under skidorna. När sedan norrbaggarna, med vana från
"fjordförevallning" plötsligt flyger fram i spåret byter jag snabbt kanal för att undvika uppptakten till en personlig vendetta mot det svenska vallningsteamet.

Med orden "bäst när det inte gäller" ekande i mitt huvud, ser jag istället de svenska Hockey-juniorerna få stryk i semifinalen av de ryska ynglingarna som är för fulla för att få flyga hem, men tillräckligt nyktra för att förpassa småkronorna till skamvrån. Nu börjar mitt hopp för sportåret 2011 svikta lite och jag inser att som vanligt står hoppet till de eviga hjältarna "Staffans gossar", en gurkburk eller två kan säkert få mig på bättre humör under tidig vår innan Zlatan lyfter Scudetton igen.

Såg i en omröstning gjord av Europeiska Turistrådet (ja ni läste rätt, har varit ledig och t.o.m läst marginalerna på tidningen) att Köpenhamn röstats fram till den bästa turiststaden i Europa. Jag ser redan fram mot min jobbvår, där jag kommer tillbringa varannan vecka i Köpenhamn, eller Hafna som den så vackert heter på Latin.

Ha en fin start på det nya sportåret 2011, året då Fredrik "kalsongen"Ljungberg flyttar till Högländerna och klär sig i kilt....


Fredrik

2 kommentarer:

  1. Jag tror mest på teorin om extremt duktiga marknadsförare som lyckats förföra landets Mollyister så till den milda grad att de nu sitter hemma och tömmer sparbössorna för att kunna hänga med, inte för att de måste utan för att de kan och för att dollaren är låg (det sista skyller de alla på...)

    SvaraRadera
  2. Yes, självklart är det så.
    Låg dollar, låg självkänsla hos kvinnor som tror att världen går under om de inte förhandsbokar per omgående (möjligen något lågt skrivet).
    Men att så många hävdar att just det var orsaken var något anmärkningsbart.
    Man kanske skulle investera i amerikandska snöskyfflar till nästa vinter...

    Ställer du upp som kandidat för Kalle Anka partiet så lovar jag att jag ska kryssa dig (behövs sannolikt inte särskilt många kryss för att komma in, de flesta där är ändå bara nollor).

    Måste vara otroligt många företagsledare som vid det här laget har begått tjänstefel, känns som om jag snart har varit i kontakt med dem alla.
    Fattar inte men de verkar backa ur då jag berättar om kravet på 35.000 i månaden, fri mobil, fri bil, jobba hemma när det passar och sex veckors semester, suck - fattar de inte vad de går miste om?!?

    SvaraRadera