torsdag 20 januari 2011

Mr Odd Molly...vilse i sin egen garderob



Alla mina resor gör att jag mer och mer bara flyttar kläder mellan resväskor av olika storlek via tvättstugan. Jag har olika storlekar på mina resväskor baserat på hur många dagar jag ska vara borta (man vill ju vara effektiv och slimmad).

Min 5-dagarsväska som varit min bäste vän i snart 2 år har nu börjat sjunga på sista refrängen, allt gummi är borta på hjulen och jag mer eller mindre släpar den efter mig på flygplatserna, med resultatet att slitskadorna där hjulen borde dämpa fått skinnet att rugga upp sig som brunstig tjäderhanne en tidig junimorgon.

Till följd av detta har jag nu inlett jakten på en ersättare värdig min gamle vän och också kommit till insikten att jag under en period måste packa in kläder i min garderob. Inga problem kanske ni tänker...men under mina små resor har jag till och från införskaffat små kreationer från Per "Baren" Holknekt som så sakteliga har tagit över garderoberna en efter en....



Min garderob har nu krympt till en nivå där resväskorna är ett måste för att rymma mina få paltor, då den avvecklats hyllplan för hyllplan för att skapa utrymme för viktigare saker.

Nej...så illa är det inte än, men jag måste nog börja sätta hänglås på min lilla garderob innan den invaderas av jojkande och knätofsande kreationer från Odd Molly, jag behöver faktiskt utrymmet till mina Post Fire Dew....

I morgon fredag ska jag på kick-off, då ska jag använda endygnsväskan, den är suverän med plats för tillräckligt mycket för att kunna borda ett plan utan incheckat bagage och ändå slippa lukta illa på morgonen dag 2 (Noterar att helgjutna gummihjul är bättre än gummiklädda metallhjul).

Vem kom på regeln om 100 ml vätska förresten?

Antagligen någon som är flintskallig, eftersom alla schyssta frisyr-geleér levereras i 150 milliliterstuber (fick rättstavningsförslaget att ersätta millilitertuber med millitärdiktaturer, där kom svaret). Jag hittade en liten burk med blå badkristaller (ärligt stulen på Radisson) som snabbt tömdes i toaletten och fick ge plats för ett dagsbehov av frisyrgelé, men resultatet att Maria undrade om det var ok att använda toaletten, eller om jag höll på att göra rent den...

På min senaste tripp till Köpenhamn var det förresten rea hos Holknekt Inn, men det kan säkert Maria berätta om senare, jag valde iaf Dark Indigo när hon valde Light Indigo..


Mr Old Closet

1 kommentar:

  1. hahaha :D Ja akta dig innan du står på bar backe med dina resväskor haha :D ger ni pågar oss töser lillfingret så tar vi hela handen ;) KRAM!

    SvaraRadera