lördag 5 december 2009

En fröjdefull jul till er alla....


Stakar och stjärnor i fönstren, knäckgrytor som puttrar, granris framför dörren, kryddnejlikedoftande apelsiner på spiselkransen och en prungande gran som gnistrar likt en stjärnhimmel i vardagsrummet. Kan man bli annat än avspänd och myspys-benägen?


JA är nog svaret som alla föräldrar kan enas om, man kan bli annat än avspänd. Under den senaste månaden har vi nämligen börjat pumpas med reklam för diverse "bra att ha"-prylar och julreportagen köar i skvallerpressen. Vadslagningen hemma är redan i full gång gällande vilken s.k b-kändis som tänker tolka (slakta) julsånger i skivhandeln i år. Skulle kunna tänka mig Leif G.W Persson tillsammans med Lili & Susie kompade av "Absolut Panflöjt"-gänget, vore i alla fall något jag skulle köpa.


Anna Anka har en egen julkalender, är hon inte häftig så säg? Hade det funnits lite humor och självinsikt hos henne skulle hon ha fixat till julstämningen genom att döpa om sina barn till Kalle och Kajsa.


Förra årets julklapp var en upplevelse, haha, det räcker väl med att genomleva julen för att få en upplevelse. I år är det SMS-lån som är årets julklapp, är ju förvisso samma sak som upplevelseklappen från i fjol, men med 1 månads fördröjning och saftig ränta.


Jag har inte så stora krav på julen som sådan, annat än att få umgås med min familj och skratta gott. Jag vill ha en upplevelsejulklapp i år igen.


Mina söner brukar ha ganska spretiga frisyrer och jag kan dra mig till minnes vad en kompis till min yngsta son Christian sa när jag hämtade honom inför ett klassdisco i 6:e klass. -Chrille, du har så häftig frisyr, mamma kammar alltid bröllopsfrisyr på mig när jag ska ut.

Jag var tvungen att vända mig om för att se vad han syftade på och mycket riktigt skådade jag en vattenkammad sidbena av typen som gjort Don Corleone stolt i Gudfadern-filmerna.


Jag ska önska dessa frisyrer på mina barn som julklapp i år, så slipper de spendera sina surt förvärvade månadspengar på farsgubben sin, jag älskar dem ändå.


Brb.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar