lördag 13 februari 2010

En ledig dag.....trots att det är helg

Fredriks kamp med 30 kvm gediget furugolv är över för den här gången. När den sista plankan skruvats fast kunde jag inte annat än känna mig stolt. Rena rama Martin Timell, tänkte jag med skruvdragaren fortfarande surrande i högerhanden. 2 helger tog det att få det på plats och när jag tittar ner i min ömmande högerhand kan jag se diverse förslitningar på skinnet och några valkar som definitivt inte härrör från mitt yrke som IT-konsult. Mina knän är blåröda och ryggens rörlighet för osökt tankarna till Quasimodo, men jag gjorde det, golvet är på plats....


På något sätt känns det som varje lite hantverksingrepp man gör på huset är så mycket häftigare än något man någonsin gjort på jobbet, även om det borde vara häftigare att föreläsa för 1000 datafreaks i Oslo än att skruva plank. Nej, faktum är att jag känner mig mer "macho" med en hammare eller valfritt elverktyg i handen än en laptop.

Eftersom jag (vi) redan är klara för dagen vid lunchtid, tänker jag passa på att njuta av en ledig lördag och kanske rent av plöja igenom nya Dan Brown-boken (börjar ju samla damm på hyllan).



Tror till och med att jag ska unna mig en Glenlivet Archive efter middagen idag och drömma mig bort mot de skotska högländerna en stund. Nästa helg ska ju hantverkaren Fredrik börja med nästa delprojekt innan det blir en hektisk arbetsperiod med mycket tid i Köpenhamn, där finns det ju massa snygga inredningprylar man kan köpa (som Maria skulle sagt)....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar