tisdag 9 november 2010

En Award, till moi!!


I bloggvärlden kan man tilldelas priser för sin blogg, antingen av anledningen att man skriver något väldigt intressant eller som i mitt fall, som en slags tröst för att man inte fått någon tidigare. Marias (javabönan) väninna Carina (Trollet :-) måste ha känt sympatier med minas tappra försök att fånga läsare. Av den anledningen tilldelades jag en award som jag nu efter ett månadslångt firande ska publicera.

Ett av problemen med denna award är att man ska förtälja 7 sanningar om sig själv och dessutom sprida den vidare till 7 intressanta bloggar man följer. Jag följer bara max 5-6 bloggar och dessutom väldigt sporadiskt. Då mina intressen föga sammanfaller med Marias, dvs inredning, OddMolly och pyssel utan mer handlar om sport, musik och IT, kommer jag nominera några av de trevliga människorna som trots min typ av blogg valt att kommentera och uppmuntra mig.

7 Sanningar:

1. Har en extremt sjuk humor, baserad på ironi och satir.

2. Är mycket förtjust i all typ av shopping.

3. Älskar fotboll till den milda grad att min närmsta omgivning kan uppfatta det som störande.

4. Detsamma gäller Formel 1.

5. Till skillnad från Maria är jag mest passionerad gällande Adidas-kläder, inte Odd Molly.

6. Italiensk mat och dryck är det snabbaste vägen till mitt hjärta.

7. Jag är/var en hängiven LindyHopdansare och väntar fortfarande på en möjlighet att ta upp den karriären igen.

7 Bloggar som jag nominerar:

Damn, kan inte komma på någon som inte redan fått den här awarden, så jag väljer att skicka den till Maria (ambitiös bloggare som hon är), Carina (på retur, min favoritblogg), Jenny (en av mina trogna kommentatorer), Sanni-Bus (med den coola livssynen), Mina systrar Carol och Jossan (såklart) och slutligen min goda vän och kollega Jimmy.
Amazing jag fick ihop 7 stycken...

Efter denna kraftansträngning tackar jag för nu och kastar mig åter in i min trygga lilla IT-värld

Fredrik


3 kommentarer:

  1. Tackar å det allra ödmjukaste :)
    Men jisses amalia, sickna intressen =)
    Jag är med påm allt utom Lindydan öhhhh, l i n d y d a n s - vad är detta fåniga alternativa sätt att röra sig på, för att uttrycka sig milt skulle man kunna skriva att 'jag förstår mig inte på det'.
    The same goes för Adidaskläder hehe...

    I övrigt - me like :)

    SvaraRadera
  2. Men du är väll bara en alldeles underbar "liten" nallebjörn!!! Jag tackar och bockar och hävdar bestämt att det är du som skall ha tack då du skriver så roligt och inspirerande! Älskar att läsa dina inlägg och få mig ett gott skratt. Diggar totalt att du är så trygg och säker med dig själv så att du inte kompromissar. Like alot!! Återigen tack! En stooor puss från den småländska skåningen, dela med dig lite av den till din vackra fru också! Kram!

    SvaraRadera
  3. Halloj Mr Odd Molly/Fredrik!

    Grattis till din första award och TACK oxå för att du skickar den vidare till mig!

    Kul att få veta mer om dig, att du gillar shopping har vi ju förstått;) Du måste vara den man i världen som köper flest ljuvliga Mollysar till sin älskling!! (tror inte ens Lena PH får så mycket av Per Holknekt, hihi;)!

    Hälsa gulligaste Maria på Gammelbo!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera