fredag 30 april 2010

Mr Odd Molly i Los Angeles...part one

Redan under min första dag i L.A berättade jag för mina kollegor Jimmy och Christopher att jag lovat Maria (Javabönan) en visit på 104 S Robertson Boulevard.


-Jaha, svarade de, vad finns där då?

-Odd Mollybutiken i Los Angeles, svarade jag med ett snett leende, införstådd med att jag just var på väg att bli idiotförklarad av dessa 2 svenska gurus inom katalogtjänster.

-Ok, svarade de, bara det finns någon schysst bar i närheten och sedan sticker vi till Santa Monica Beach.

-Självklart, inga problem.

Med hjälp av en lika förvirrad taxiförare som oss själva, kunde vi till slut räkna ut vilken del av denna evighetslånga Boulevard som var 104 South. De blandar North och South lite som de vill på Boulevarderna i Los Angeles. Jimmy och Christopher ställde motvilligt upp på ett foto utanför Odd Molly-butiken innan de med glada miner knallade över gatan till den väntande uteserveringen och den iskylda Pinot Noiren som serverades där.

Mr OddMolly hade andra planer, nu väntade ett frotterande med damer från den kaliforniska överklassen som samtliga bär runt på mer silikon än jag använt hittills i min tätning av skarvar i renoveringen av huset. Butiken var jättefin och smakfullt inredd, lite blandning av olika stilar massor av det som Maria älskar, kreationer från Per Holknekts adepter..


Butiksföreståndarinnan som visade sig ha bott många år i Paris, var oerhört trevlig och vill prata med mig oavbrutet. Tänka sig, en svensk man i en Odd Molly butik i L.A, vilken happening. Om hon bara visste vad jag brukar utstå för att hitta dessa plagg under mina resor. Givetvis lyckades jag hitta ett plagg även denna gången och även om Maria hade med det på sin lista, så var det faktiskt jag som slutligen valde det, "Grandmas Coat" eller något sådant hette den visst...


Med tankarna inställda på Santa Monica beach och på lite iskyld Pinot Noir, lyckades jag till slut tacka för mig och snabbt springa över gatan till mina väntande kollegor, men inte utan att lämna en liten hälsning till butiken och mina efterföljande besökare i gästboken. Mr Odd Molly har återigen brutit marken i ett nytt lands Odd Molly fauna.

Nu gjorde jag ju annat i L.A också, men det skriver jag om i nästa del av Mr Odd Molly i Los Angeles, den här skrev jag för Marias skull och hennes galna väninnor i OM-sekten...

Mot Bubbas Shrimps, food time och lite Pinot Noir kanske.....

5 kommentarer:

  1. Åh, jag blir grön av avund att du fått vara där :0) Att Maria har en egen Mr Odd Molly förstår jag fullt ut, du gör skäl för namnet och hon kan skatta sig lycklig!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Jag håller med ovanstående talare! Jag är också grön (mörkgrön) av avund. Vilken otrolig upplevelse att få fara över till USA. Nu måste du berätta allt om resan!! Skönt att du är hemma igen iaf, då kan man slappna av!! Kram

    SvaraRadera
  3. Ohhh jisses, vad du är snäll..undrar om jag hade fått min karl att söka upp butiken o köpa den där Grandmas coat, tur för mig att jag har en redan..fnisss..!!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Jag tycker du är cool som fixar O.M till sambon! :)
    Vrålsnygg kofta!
    Måste vara kul att få resa i arbetet oxå :)

    mvh
    Andi

    SvaraRadera
  5. Jag har erbjudit Maria att ta hand om dig om hon tröttnar haha Nej men skämt å sido. Tack för fina bilder och underbar läsning!

    SvaraRadera