onsdag 26 maj 2010

17 år och närmare 2 meter lång.....

En av de saker jag är mest stolt över i mitt snart 42-åriga vardande är mina 4 fantastiska barn, Christine (Mimmi), Christopher (Charlie), Christian (Chrille) och Esmeralda (Musen). De har alltid varit mina ögonstenar och kommer så alltid att förbli.

I dag är det den 26 maj och en högtidsdag för den äldsta av mina grabbar, Christopher (mer känd som Charlie), han fyller nämligen hela 17 år. Det här inlägget är tillägnat dig Charlie och de åren som gått fram till idag.

Som liten parvel var Charlie kort och knubbig med ett stort leende på läpparna hela tiden, men med en vemodig blick som smälte alla damers hjärtan. Charlie var alltid snäll men ville gärna hänga med storasyster på vilda upptåg såväl på dagis i Lanna som senare på dagis i Ramsberg. Den charmiga lille pojken klarade sig alltid ur alla besvärliga situationer med ett leende och en lillgammalt klok blick.

Efter några år i Gammelbo inledde så den nu inte längre knubbiga utan allt längre 7-åringen sin ännu pågående karriär som fotbollspelare i brukslaget GSBK (där finns han fortfarande att skåda på den grandiosa Råssvallen Arena). Redan nu var han idol för sin lillebror Chrille och längre än sin nu 10-åriga syster Mimmi.

Allt eftersom åren sedan gått har intresset för musik och fotboll blivit allt större och fotbollsläger och länslagsträningar har avlöst honom på vägen till gymnasiet där han går på Rockgymnasiet för att ytterligare utveckla sina musikaliska talang och göra sin far ännu mer stolt för varje dag som går.

När Charlie nu fyller 17 år, gör han det på samma sätt som jag en gång gjorde, som student på ett gymnasium i Örebro, inackorderad hos sin farmor och bara hemma hos sina föräldrar på helgerna, dvs om det inte är matcher eller musiklirande med kompisar som gäller.

Nu spelar det ingen större roll, för när vi träffas är det som om vi aldrig skilts åt...


Grattis på 17-årsdagen min älskade son..

Pappa

1 kommentar:

  1. Hi pleased to meet you

    loving your blog

    come pay a visit some time

    SvaraRadera