lördag 15 maj 2010

Semester, redan i Maj....

Passade på att ta en veckas semester redan i Maj, vill komma igång med vårbruket, eller i alla fall återuppta utomhusdelen av renoveringen. Maj ska ju vara en härlig månad, men redan i onsdags kväll på väg hem från en arbetstripp till Göteborg, fullkomligt vräkte regnet ner för att fortsätta med tilltagande kraft hela Kristi Flygare..

Min stackars Chrille, som är på fotbollsläger till idag från i torsdags har verkligen fått jobba på att förbättra sina glidtacklingar, men och andra sidan lär väl inte pollen vara så jobbigt i ösregn. I morse fortsatte droppandet och även denna lördag såg ut att bli en inomhusdag....men vad nu? Solen!

I bilen på väg till Fellingsbro för att kolla på sista matchen på lägret och hämta Chrille, öppnar sig himlen och den efterlängtade vårsolen visar upp sig med all kraft och till råga på allt, med en värme jag inte känt sedan veckan i Los Angeles. Äntligen! Äntligen! Nu kommer värmen och solen att följa mig under hela min semestervecka. Här ska spikas och solas och njutas i 7 långa dagar.

Esmeralda har passat på att leka med storasyster Mimmi hela dagen medan jag var på fotbollsmatch, så en dusch var verkligen nödvändig för oss båda. Hon måste ha rullat sig i gräset, för hela håret var verkligen fullt med mossa och kvistar. Challe var nog ganska tacksam för storasysters närvaro, eftersom det gav honom lite lugn och ro från sin allt annat än lugna trollunge till lillasyster.

Lagom när jag nu sitter med ett kallt glas vitt mosserande i handen, har Maria gjort dagens fynd på farstubron. Till saken hör att vi (mestadels Maria idag) ska sätta upp pärlspont på väggarna där med, varför göra undantag utomhus? En glatt skrik och jag rusar ut för att se om hon lyckats ramla ner från stegen, men hör och häpna:

Hela taket visar sig var spontat under skivorna som sitter där och dessutom i den färgen som vi har skaffat till sponten på väggarna, vilken jackpot...

Jag utgår från att Maria kommer illustrera detta med bilder i sin blogg, så jag nöjer mig med att länka till henne...

Ha en förunderligt skön lördagskväll gott folk....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar