fredag 19 februari 2016

En IT-konsults vardag (Förord)




Förord:

När jag under tidigt 80-tal för första gången kom i kontakt med förstadiet till den stundande IT-revolutionen, anade jag föga att det 35 år senare skulle vara hela min aktiva yrkeskarriär tills nu.

Efter att under de senaste dryga 20 åren varit mer eller mindre på resande fot, har jag verkligen fått chansen, inte bara att träffa intressanta människor men också att uppleva fantastiska ögonblick och i många fall livsförändrande händelser.

När jag nämnde min ständigt återkommande tanke om att dela med mig av några av dessa ögonblick och händelser, började ett allt tilltagande antal kollegor och vänner fråga om när det var dags....och nu har vi kommit dit, nu ska jag sakta men säkert publicera diverse berättelser och anekdoter från både mina uppdrag, kunder samt kollegor och vänner genom åren på vägarna och i luften.

En fråga som ständigt återkommer i mitt huvud är huruvida man kan nämna ovanstående vid sitt rätta namn och det enda vettiga jag kommit fram till är att använda fiktionella namn för alla, då de som omnämns säkerligen vet vilka de är i alla fall och förhoppningsvis kan läsa detta både med igenkänning och en glimt i ögat, för utan er skulle inte denna novellsamling bli verklighet.

Nog om detta, nu börjar vi resan genom mitt brokiga liv...utan någon som helst hänsynstagande till kronologisk ordning, allmänhetens förståelse eller andra normaliserande regler, det handlar ju trots allt om IT-branschen.

/Fredrik ( Det enda icke-fiktionella namnet i berättelsen)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar