fredag 1 januari 2010

Vill ju snygga till lite i inläggslistan...


Utan att egentligen ha något vettigt att komma med eller ens försöka att sprida min åsikter kring diverse vardagliga händelser, skriver jag ändå ett inlägg idag. Anledningen är ju givetvis att min sambo har börjat blogga och man vill ju inte vara sämre på att uppdatera sin blogg än henne.

En dag som denna borde man väl rimligtvis vara lite seg och allmänt slak, dagen efter nyårsafton och allt, men tvärtom, efter en lugn och mysig hemmakväll och ett par timmars snöskottande känner jag mig riktig alert och laddad för det nya året. Inga direkta löften har avgivits, vilket gör att man inte behöver bryta några heller.

Självklart har man liksom alla andra med samvetet sparat i en bilring eller två, lovat sig själv att formen ska förbättras, man är ju inte purung längre. Purung...underligt ord, känner för att stoppa in ett bindestreck mellan pur och ung, men låter bli av ren lathet.


Min sambo Maria var den som ledde kroppsregistreringen idag, invägning och inmätning av de i BMI-jakten viktiga kroppsdelarna. Den gamle trotjänaren till våg, kan ju mäta både vätskemängd, fettmängd samt muskelmassa i kroppen, fråga mig dock inte hur. Mina värden för dagen var 43, 39 samt 35 %, vilket vid en snabb sammanslagning visar att jag består av 117% av mig själv, ett klart fall för gymmet alltså.

Min släta och spänstiga hud gör verkligen sitt jobb eftersom jag är mer än 100 % av mig själv, hur ska det se ut när jag bara är 100% eller mindre? Börjar ana en framtida karriär som frontfigur i Bloodhound Gang, med stora skinnsamlingar och rynkor som de facto visar min rätta ålder. Bäst att skynda sig med viktminskningen medan huden fortfarande har kvar lite spänst och kan dra ihop sig igen..
Nu ser jag genom fönstret att det börjar dala små snöflingor igen, och min nyskottade gård sakta men säkert fylls på med ytterligare viktminskningspotential, dags att spänna på sig vinterstället igen och ge sig ut med flak och skyffel följet av en varm skön dusch.
God fortsättning alla Beach 2010-jägare.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar