onsdag 15 juli 2009

Semestern med alla måsten....


Så befinner man sig äntligen i semestertider. Hela året har man tröstats av tanken att man ska hinna allt det där renoverings- och utbyggningsarbetet som man inte hunnit under helger och kvällar. Det har givetvis hjälpt en att undvika en och annan depression, för nu är ju sommaren och semestern här, nu ska ju allt bli klart så hösten blir lugn och fin.

Efter de inledande 3 veckorna börjar jag sakta inse att det antagligen inte kommer att hinna bli klart under semestern heller....aj aj aj, är det nu ångesten kommer krypande och gör de sista 2 semesterveckorna till en famlande i arbetsförlamande vakuum.

Nej, inte den här gången. Jag har ju hunnit massor i år och kommer att ta hjälp för att bli klar med resten, ska banne mig njuta av hösten 2009, så är det. Men ändå, kunde man hinna ännu mer, eller ska man kanske inte bara tänka arbete under semestern, man får ju nog av den varan under resten av året.

Jag kommer sakta och i avspänd, lugn takt fortsätta att renovera några timmar om dagen för att det är kul och givande. Jag kommer att ta min dagliga lugna fina joggingturför det är skönt. Jag kommer njuta av ett gott glas vin till maten varje dag om jag vill. Sedan är jag redo för en vacker höst med sprakande färger och hantverkare som gör klart det jag inte hann under semestern...

Det du inte hinner i dag, hinner du antagligen i morgon. Sätt realistiska målsättningar och frmaförallt, njut av det underbara i livet. Ta vara på din ledighet, då blir arbetet så mycket enklare...


Hakuna Matata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar