söndag 26 juli 2009

Slut på semestern


I morgon är det så dags att kasta sig in i yrkeslivet igen, äntligen eller tyvärr, vet inte riktigt vilket. Jag har verkligen njutit av den här sommaren, hunnit en del med huset och ändå hunnit både bada samt träffat släkt och vänner. Har haft såväl modern, fadern, systrarna med barn boendes i husvagnen på tomten under slutet av semestern, så visst har man hunnit umgås en del.

Trots detta kan jag känna en tomhet, nu när vetskapen om att bara mörker och kyla väntar. Dags att börja elda i pannan, hålla sig inomhus, resa runt i Sverige, Skandinavien och Europa i jobbet....Hmm, kanske lät ganska trevligt trots allt. Kanske inte är så tufft trots allt, det är ju flera vackra månader kvar innan kylan kommer på allvar och det är ju ganska mysigt med kräftskivor och alla vackra färger som hösten kommer med. Plocka svamp, skörda frukt, läsa bra deckare i öppna spisens sken liggandes på en varm fäll på golvet. Börjar just inse att även hösten har något underbart att erbjuda, vilken tur att jag bor i Sverige som har 4 årstider att erbjuda..

Nu börjar jag åter bli väl till mods, när jag plötsligt slås av tanken att det ju faktist innebär att jag måste jobba mina 50-60 timmar i veckan igen..traumavarning...hmm..Nej, jag har ju ett grymt kul jobb så hur svårt kan det vara, får ju återse såväl gamla kunder som att träffa nya spännande företag med komplexa IT problem att lösa. Det är ju stimulerande att ha utmaningar varje dag...hmm

Vilken tur jag har som har ett bra jobb..

Vid närmare eftertanke har jag inget att klaga på alls, är jag verkligen svensk? Kände mig just väldigt europeisk i mitt tankesätt..Vilken tur att Sverige ligger i Europa så att jag kan vara både europe och svensk på samma gång.

Tack moder jord som gett mig både Sverige,Europa, världen, de 4 årstiderna, en underbar familj, ett suveränt jobb och massor med goda vänner..
Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar